Masz firmę i potrzebujesz zaświadczenia z ZUS? Teraz możesz je utworzyć samodzielnie
Od początku września każdy przedsiębiorca sam może utworzyć elektroniczne dokumenty z wybranymi danymi ze swojego konta w ZUS. Dzięki nowej możliwości na Platformie Usług Elektronicznych, wizyta w placówce Zakładu jest zbędna.
REKLAMA
Internetowa usługa może przydać się wtedy, gdy jakaś instytucja żąda od przedsiębiorcy potwierdzenia danych z ZUS. Właściciel firmy może samodzielnie utworzyć taki dokument.
- To jest wyjście wobec oczekiwań tysięcy przedsiębiorców. Samoobsługa w tworzeniu dokumentów na Platformie Usług Elektronicznych daje możliwość wygenerowania chociażby informacji o saldzie na koncie płatnika składek w ZUS, dokumentu o liczbie zgłoszonych do ubezpieczeń pracowników czy potwierdzenia, że w ogóle jest się płatnikiem składek - Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Opolu.
Dotychczas przedsiębiorcy, którzy musieli przedłożyć tego typu potwierdzenie z danymi
z ZUS w innej instytucji administracji publicznej bądź w instytucji finansowej, musieli złożyć w tej sprawie wniosek w najbliższej placówce ZUS. Obecnie, sami mogą już utworzyć potrzebny dokument, który będzie potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Co ważne - wysłanie potwierdzenia na adres e-mail jest odpowiednio zabezpieczone.
Żeby samodzielnie wygenerować zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek wystarczy kilka prostych kroków:
Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży samodzielnie przygotowane potwierdzenie z danymi z ZUS, będzie mógł je potwierdzić online w udostępnionej przez ZUS specjalnej wyszukiwarce.
W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych ZUS pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 (delegowanie pracowników), jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy, ZUS wprowadzi nowy, bardziej przyjazny kreator do wystawiania e-zwolnień.
- To jest wyjście wobec oczekiwań tysięcy przedsiębiorców. Samoobsługa w tworzeniu dokumentów na Platformie Usług Elektronicznych daje możliwość wygenerowania chociażby informacji o saldzie na koncie płatnika składek w ZUS, dokumentu o liczbie zgłoszonych do ubezpieczeń pracowników czy potwierdzenia, że w ogóle jest się płatnikiem składek - Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Opolu.
Dotychczas przedsiębiorcy, którzy musieli przedłożyć tego typu potwierdzenie z danymi
z ZUS w innej instytucji administracji publicznej bądź w instytucji finansowej, musieli złożyć w tej sprawie wniosek w najbliższej placówce ZUS. Obecnie, sami mogą już utworzyć potrzebny dokument, który będzie potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Co ważne - wysłanie potwierdzenia na adres e-mail jest odpowiednio zabezpieczone.
Żeby samodzielnie wygenerować zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek wystarczy kilka prostych kroków:
- zaloguj się na swoim profilu PUE ZUS
- przejdź do zakładki „Płatnik”
- z bocznego Menu wybierz „Moje dane – potwierdzenia” i kliknij przycisk „Utwórz nowy”
- wybierz dane do potwierdzenia i je zatwierdź
Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży samodzielnie przygotowane potwierdzenie z danymi z ZUS, będzie mógł je potwierdzić online w udostępnionej przez ZUS specjalnej wyszukiwarce.
W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych ZUS pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 (delegowanie pracowników), jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy, ZUS wprowadzi nowy, bardziej przyjazny kreator do wystawiania e-zwolnień.
PRZECZYTAJ JESZCZE